F1 2010
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Re: F1 2010
Y hasta q por fin pude instalar el juego, debo decir q se ve muy bien, lo mas bajo que me ha dado es 55fps, se la pasa entre 55~63 fps... con todo en alto y a 1440*900.. y el MSAA a 8x.. no se ve tan mal el jueguito, lo q si no me gusto es q sigo derecho cada vez q freno tengo q frenar antes de cruzar y ahi si... noo jooo q chimbo... aunque eso se calibra, lo de los frenos, del resto.. es bien el juego nada del otro mundo
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Re: F1 2010
Yo como que también me voy comprando un volante, porque con el teclado o gamepad que va, es muy rudo hacer tiempos decentes y voy a terminar con sindrome del tunel carpiano, lol.torque escribió:Lo que me dieron fue ganas de comprar un volante, con teclado la mano me queda doliendo hahahaha
La semana pasada lo jugué en casa de un pana que tiene un volante Genius Caiman Wheel 3 baratongo y uff la diferencia es del cielo a la tierra, aun con ese volante de 200 bs.f, lol.
Con el teclado en monaco mi mejor tiempo es de 1:25, y no consistente, solo con suerte.
Con el gamepad xbox 360 logro un tiempo de 1:20 pero no por muchas vueltas porque me da calambres, lol.
Con el volante genius baratongo logro 1:17 con poco esfuerzo, fácilmente puedo mantener ese tiempo por varias vueltas, y eso con poca practica.
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Re: F1 2010
mira pa que te hagas una idea ... teclado FTW! ajaja, quien me aguantaria a mi con un volante ... y estoy seguro que hago mejor tiempo, por lo menos 1:15Forzabild escribió:Yo como que también me voy comprando un volante, porque con el teclado o gamepad que va, es muy rudo hacer tiempos decentes y voy a terminar con sindrome del tunel carpiano, lol.torque escribió:Lo que me dieron fue ganas de comprar un volante, con teclado la mano me queda doliendo hahahaha
La semana pasada lo jugué en casa de un pana que tiene un volante Genius Caiman Wheel 3 baratongo y uff la diferencia es del cielo a la tierra, aun con ese volante de 200 bs.f, lol.
Con el teclado en monaco mi mejor tiempo es de 1:25, y no consistente, solo con suerte.
Con el gamepad xbox 360 logro un tiempo de 1:20 pero no por muchas vueltas porque me da calambres, lol.
Con el volante genius baratongo logro 1:17 con poco esfuerzo, fácilmente puedo mantener ese tiempo por varias vueltas, y eso con poca practica.
edito: 1:15 , me costo una bola xD
Última edición por OscarMotors el Sab Oct 09, 2010 6:26 pm, editado 2 veces en total.
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Re: F1 2010
Jajaja eres un verdugo con el teclado, lol.OscarMotors escribió: edito: 1:15 , me costo una bola xD
Pero que teclado es ese que puede hacer mejores vueltas que el piloto profesional de F1 Antony Davidson con el volante Logitech G25?
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Re: F1 2010
ajaja si ves el teclado te cagas de la risa, es uno ahi markvision xD... y ese chamo no es EX piloto pues? jeje... no todo es lo que tengas, si no quien lo maneja (experiencia) ... yo tuviera un volante de esos y buee te echo un cuento ajajajForzabild escribió:Jajaja eres un verdugo con el teclado, lol.OscarMotors escribió: edito: 1:15 , me costo una bola xD
Pero que teclado es ese que puede hacer mejores vueltas que el piloto profesional de F1 Antony Davidson con el volante Logitech G25?
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Re: F1 2010
Buenas noticias el parche esta listo, solo esperan aprobacion de Microsoft y Sony, en cualquier momento sera lanzado.
Adjunto listado de cambios
Hi everyone,
It’s been a while since we last updated on the forthcoming F1 2010 patch so here is where things are at currently…
The team are hard at work, and have been since launch, building the patch. We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. Here is a quick overview of the main issues which we’re addressing:
1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed
2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.
3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.
4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.
5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.
6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).
7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.
In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:-
1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.
2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.
3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.
4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).
5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.
6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.
7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.
8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.
There have also been several PC specific improvements as well:-
1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.
2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.
3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)
4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.
5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.
This list is not exhaustive of the issues being addressed in the patch but a snap shot of the key improvements. Please keep your feedback coming though as it is invaluable both for the work on the patch and for the design of F1 2011.
Once the patch goes into submission, we’ll try to give you guys a heads up as to when it will be live and ready to download as soon as we know.
Thanks for your continued support & feedback.
The F1 2010 Development Team.
Fuente: http://community.codemasters.com/forum/ ... -news.html
Adjunto listado de cambios
Hi everyone,
It’s been a while since we last updated on the forthcoming F1 2010 patch so here is where things are at currently…
The team are hard at work, and have been since launch, building the patch. We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. Here is a quick overview of the main issues which we’re addressing:
1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed
2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.
3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.
4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.
5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.
6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).
7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.
In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:-
1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.
2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.
3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.
4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).
5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.
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7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.
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There have also been several PC specific improvements as well:-
1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.
2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.
3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)
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Re: F1 2010
NICE!!! y tambien van a arreglar el saved game que tengo corruptoDoctorkiller escribió: 4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.
Fuente: http://community.codemasters.com/forum/ ... -news.html
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Re: F1 2010
También me gusto ese punto de la optimizacion a multicore!!! yeah!!!!
Piensa Verde!!! Cuida tu planeta!
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Re: F1 2010
ya lanzaron el parche para PS3, ahora hay que esperar que microsoft le de el visto bueno para 360 y PC
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Re: F1 2010
Ya instale el patch, se ve que optimizaron, pase de 25 fps a 45 - 50fps, va mucho mas fluido.
Ahora los demás detallitos no se si quedaron arreglados porque realmente no he jugado mucho este F1.
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Re: F1 2010
Ese nuevo parche rulz FTW mejoraron mucho pase de 25 fps a 60 frames medios y 29 frames bajos incluye benchmark mejor optimizacion, una voz en español como el grid, espero que mejore los problemas que tenia con el sonido.
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Re: F1 2010
Voz en español? tu lo tenias en ingles? el q me baje yo viene 100% español ...contreras escribió:Ese nuevo parche rulz FTW mejoraron mucho pase de 25 fps a 60 frames medios y 29 frames bajos incluye benchmark mejor optimizacion, una voz en español como el grid, espero que mejore los problemas que tenia con el sonido.
jajaja tienes el avatar win de imagenes humor... q postee en estos dias xD
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Re: F1 2010
si bueno yo lo tenia en español pero nunca escuche esa voz que me decia por ejemplo iba de 2do y paso al primer lugar y el tipo me dice algo antes no pasaba asi..N3messis escribió:Voz en español? tu lo tenias en ingles? el q me baje yo viene 100% español ...contreras escribió:Ese nuevo parche rulz FTW mejoraron mucho pase de 25 fps a 60 frames medios y 29 frames bajos incluye benchmark mejor optimizacion, una voz en español como el grid, espero que mejore los problemas que tenia con el sonido.
jajaja tienes el avatar win de imagenes humor... q postee en estos dias xD
ahh y el avatar esta es la version photoshop xdd
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Re: F1 2010
Otras cosas que noto con el patch:
El manejo con el gamepad x360 cambio, y se desbloqueo el menú de "advanced wheel settings", tuve que incrementar el steering deadzone para que haya buen centrado.
Hay menos agarre en lluvia, y no veo los charcos de agua en la pista, quizas aparezcan en "ultra" pero no tengo tarjeta dx11.
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Re: F1 2010
ese parche es FTW, concuerdo con carlos xD... lo unico que veo con las nvidia es que, todavia no arreglaron la vaina de los artifacts en el cielo y que el uso de gpu no veo que pase de 90%... pero pa que rinde del carajo... eso me huele mas bien a drivers, pero buee, esperar a que saquen unos mas nuevos xD... con el bench a todo full 1680x1050 la 8800 GTX se tira 42 fps... pero in game pongo fraps y en promedio va de 48 a 52fps ... buena por codemasters
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Re: F1 2010
yo les comento, en estos dias me dio la fiebre y me compre un logitech momo y omfg es la merma, cambia la perspectiva considerablemente, pero solo en f1, en los demas es como jugar con una montaña rusa, digame dirt y grid :PForzabild escribió:Yo como que también me voy comprando un volante, porque con el teclado o gamepad que va, es muy rudo hacer tiempos decentes y voy a terminar con sindrome del tunel carpiano, lol.torque escribió:Lo que me dieron fue ganas de comprar un volante, con teclado la mano me queda doliendo hahahaha
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sigo testeando y veo que tal va
Mobo:GIGABYTE Z77X UP7
Cpu:3770K@4.6GHZ
Vga:GIGABYTE GTX 670
Ram:GSKILL Trident X 2400
Cooler:Custom Watercooling
Case:TT MOZART TX
Monitor:LG E2240
mouse:TTESPORTS LVL10
Teclado:Corsair K90
Audio:Logitech Z5500&Sound Blaster Recon3d Fatality&VENGEANCE 2000
SSD:Vertex 4 256gb
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Re: F1 2010
Artifacts con las nvidia?OscarMotors escribió:lo unico que veo con las nvidia es que, todavia no arreglaron la vaina de los artifacts en el cielo
En mi Geforce GTS 250 se renderiza perfecto, en ningún momento aparecen artifacts. También lo probé ahorita con una Geforce 8600GT y cero artifacts.
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Re: F1 2010
bueno a mas de uno le paso eso (solo en el cielo, lo demas perfecto)... que version de drivers usas? puede ser eso lo mas seguro xDForzabild escribió:Artifacts con las nvidia?OscarMotors escribió:lo unico que veo con las nvidia es que, todavia no arreglaron la vaina de los artifacts en el cielo
En mi Geforce GTS 250 se renderiza perfecto, en ningún momento aparecen artifacts. También lo probé ahorita con una Geforce 8600GT y cero artifacts.
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Re: F1 2010
Versión 260.99, y antes con la 258.96 también sin problemas.OscarMotors escribió:que version de drivers usas? puede ser eso lo mas seguro xD
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Re: F1 2010
Este parche la rompe
Mejoró el rendimiento drasticamente en mi cafetera, ahora promedio 40 fps en high, segun el bench y tambien mejoró el control, ahora tengo acceso a settings avanzados del gamepad
Criticamos mucho a codemasters, como que nos oyeron
Mejoró el rendimiento drasticamente en mi cafetera, ahora promedio 40 fps en high, segun el bench y tambien mejoró el control, ahora tengo acceso a settings avanzados del gamepad
Criticamos mucho a codemasters, como que nos oyeron
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Re: F1 2010
Yo tengo una resolucion 1366x768, 8XMSAA vsync ON y el ratio 16:9
Todas las opciones en su maximo, las que me permiten hasta ultra y las otras que solo llegan a high y el bench me dio asi
Todas las opciones en su maximo, las que me permiten hasta ultra y las otras que solo llegan a high y el bench me dio asi
Thermaltake Overseer RX-I
ECS P67H2-A MB
Intel Core i5 2500K
EVGA Superclock Cooler
Patriot Sector 5 8GB
AMD Radeon 6950 CF Mod a 6970
WD black 640GB, Samsung Spinpoint F3 500GB
TT Toughpower Grand 850W 80+ Gold
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Re: F1 2010
Exigiéndole mas a la GTX 275 logre 53 FPS Averaje y 46 FPS Mínimo.
Settings del juego:
1920x1080
Todo High y Ultra (incluyendo sombras)
Vsinc: Activado
8X AA
Driver 260.99
Cero artifacts!!!
Conclusión patch FTW!!!
Settings del juego:
1920x1080
Todo High y Ultra (incluyendo sombras)
Vsinc: Activado
8X AA
Driver 260.99
Cero artifacts!!!
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Piensa Verde!!! Cuida tu planeta!
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Re: F1 2010
Bueh, mi bench con todo en ultra a 1440*900 y MSAA 8x
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Re: F1 2010
Con mi GPU que no es gran cosota me toco provar los fps y anda desde 44 a 40 con lluvia a tros y con trafico bajo hasta 38 , en monaco mas dificil no puede ser y con teclado una muerte lenta, no pude bajar el tiempo en menos de 1:20 con willian, hace rato pase por montreal y la pole en 1:18,009 y en la carrera no pude llegar hasta alla solo 1:18 y tanto luego 1:19 hsata alli no mas. en estambul muerte a pellizcos con esas curvas largas que peo.
Q8400 Oc 2.96 Hyper Tx3,P43Twins1600, vengenace4g, Hd-3870, 3-WD500Sata, dvdrw Samsung, Mustiff800w, 24"led Siragon, KB IBM kb9910.
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